PREMIÄR!

Jupp, ni såg rätt. Det är premiär för den "första" svarta människan i ÖSK dam, the one and only: nr 10, gasellen, blackness, Moona, mrs big, Black sparrow, Monana . You name it, kärt barn har många namn, eller?

Det är ju sagt tidigare att jag skulle vara med här och blogga, men kom senare på att premiär inlägget skulle komma när den första inomhus träningen skulle vara för min del, och den är idag. Det kändes otroligt skönt att vara tillbaka med rutiner, otrolig hetta i hallen, och den sköna (starka) parfym doften i korridoren istället för äckligt gräs, blommor & aggresiva fåglar.
Träningen i sig var det inte så mycket problem med, förutom att jag har tappat stinget med mina höjd bollar, men det är det bara att arbeta med. Spelade match ganska mycket, det är fortfarande lite ringrostigt. Men jag har att skylla på att det är ju faktiskt i början av säsongen, då har jag all rätt att suga på innebandy.

Nu till min lilla frågeställning här, våran tränare Henke skulle visa något snyggt från Samling som vi ska ha på oss, men tyvärr så har det inte kommit till Sverige ännu. Då undrar ju jag, om nu Salming är ett svenskt företag från början, varför inte lansera det hit först? Är inte det lite mer rättvist? Vad fan, vi (ni) är ju efter i allt, får inte Sverige vara först någon gång? Vi hade/har ju ABBA, Björn Borg, Foppa, Ryan Hallden, något måste vi ju tjäna på det? Nej nu känner jag att jag börjar tappa bort ämnet, och jag känner att jag inte har något att skriva om. Därför säger jag so long!

Fín.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0