ÖSK- WSK

Period 1:
Det tog 13 minuter och 36 sekunder för ÖSK att spräcka matchens nolla och detta sker genom nummer etthundra, Kajsa Lihagen. Hon assisterades av Sören, som agerade forward denna match.
5 minuter och 2 sekunder efter det trycker Hannah in 2-0. Noteras för assist gör Kajsa Lihagen, men vi på läktarplats tyckte att även Sören skulle få noteras. Så snyggt var det.
Inget mer speciellt händer under den första perioden som slutar 2-0 till ÖSK.

Period 2.
WSK börjar trycka på och hindrar ÖSK att göra några mål i denna period, men de lyckas inte heller göra några själva.
En väldigt ointressan period, däremot en rolig periodpaus, då Mouna börjar dansa och Ryssen börjar måla.

Period 3.
Det hinner inte ens gå 20 sekunder in i den sista perioden förrän Sören trampar sönder bollen och domaren måste stoppa spelet. Ny boll kastas in och ÖSK gör mål 3.22 genom Kajsa Lihagen. Jag tittade bort just då, men enligt folk runt om kring mig gjorde hon en "Kajsa". Assisten kom från, återigen, Sarah Sörman.
7 minuter in i denna period börjar Henke klaga på domaren, ack ack, han som hade klarat sig så pass bra.
2 minuter efter det gör Sören ÖSK's sista mål, efter en pass från Kajsa. Minns inte målet nu, men då hade jag skrivit att det var förjävla snyggt, och jag tror på de orden.
Wedevåg råkar ut för matchens enda utvisning, 2 minuter för upprepande förseelser inom laget. Nu kunde ÖSK ta chansen och göra ett mål till. Jag ville se bullen, men istället fick ÖSK smaka på bullar, andra bullar. För WSK's Sandra får bollen och är ensam mot målvakten Åsa, vilket slutar med att Wedevåg reducerar till 4-1, tid 16.47  Detta visades sig också att bli slutresultatet. Noterbart är väl också att Elin Heimer, äldst i laget, frågar om krocka stavas med ck.

Kommentarer
Postat av: sören

bra booooooooyz

2008-10-16 @ 22:21:19
Postat av: Ryssen

Det var faktiskt krocka jag frågade om o inte klocka...

2008-10-17 @ 16:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0