SM i Fagersta

ÖSK Innebandy - KFUM Örebro

Period 1


Laguppställning:

Målvakt:
Sofia Nyman


Kedja 1:

Backar: Matilda H & Angeliga

Center: Hannah Knifström

Forwards: Carro & Nyman


Kedja 2:

Backar: Matilda P & Frida

Center: Sören

Forwards: Kajsa & Alice/Rynning

Extra Målvakt: Johanna Skogh (Hemkommen från andra sidan Atlanten)

3.23 in i matchen gör ÖSK sitt första mål genom Anna Nyman, ganska snyggt. Hon var lite i skuggan av höger stolpen och trycker in den på volly från Caroline Fagerström. Vi har spelet ganska mycket och pressar KFUMs backar bra.  ÖSK får frislag utanför målområdet, Matilda P passar Kajsa och mål blir det. Tiden har jag tyvärr glömt bort. Caroline Fagerström rundar KFUMs mål lite lätt och trycker in den i höger hörn, med pass från Anna Nyman, tid 13.36, sekretariatet säger att det inte var någon ass, men jag såg och jag vet. Mica passar Sören, och återigen mål för ÖSK, tid: 16.09.
Ställningen inför period två är 4-0 till ÖSK's favör.
Periodpaus

Period 2



Femte målet görs av trixarn själv, miss Hollywood, åter en volly, eller som på svenska; en studsande boll. Assen kommer från the lady with the two 0's, miss Lihagen. ÖSK får det lite kämpigt i sitt målområde och jag tror att Sofia får göra en väldigt sjysst räddning. Men hon håller det lugnt. Mål görs genom Hannah Knifen, och fick ass av Snyman herself, tiden hörde jag inte och just nu känns det oviktigt, för det här börjar likna matchen i birgitta skolan, när någon mystisk person stänger av strömmen och vi får avbryta matchen, hoppas att det inte blir något liknande. Mål nr 7 görs av Ligahen, med pass från Sören, tid 16.30 har jag för mig. Ungefär en halv minut efter får KFUM en utvisning, det var otillåten trängning, detta betyder powerplay. Tyvärr så funkade det inte denna gång men vi hade fina chanser och ett bra flyt på bollen. Som Henke brukar säga, vi lät bollen göra jobbet. Och med det säger jag att matchen är slut, vi vann med 7-0, och ingen hade stängt av strömmen, det tackar vi för och tar med oss till nästa match!

Vi tar en ringcheck på den! // Gasellen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är otroligt viktigt att vi får med vilka kedjor vi lirara ;)

2008-10-14 @ 08:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0